onsdag 7 januari 2009

12 h arbetsdag...

Första dagen på jobbet efter julledigheten för lärarna. Men inte för eleverna för vi har haft studiedag idag så eleverna börjar inte förrens imorgon. Jätte kul att träffa alla igen. Det märks tydligt när personalen på förskolorna och skolan kommit tillbaka efter julledigheten- mer jobb för mig. Telefonen ringer, besök, ändringar på felaktigheter måste göras, deadline på ekonomin om 2 dagar... etc... vilket resulterat i en lååång arbetsdag idag... suck.. Har jobbat 8.00-20.30 = 12h... suck...4h övertid... Tar mig 10 min paus nu och bloggar lite innan jag fixar det sista för idag, för 20.30 går bussen. Sen så sätts larmet på skolan igång och då vill jag INTE sitta kvar!! Ps.... en alldeles underbar och strålande dag har vi haft i det vackra vinter sverige!!!

Inga kommentarer: