tisdag 13 januari 2009

Idag kom telefonsamtalet...

Idag ringde han.... Allan, från kören alltså... Vad skulle han säga? Hade jag gjort ett bra intryck? Hade jag gjort bort mig för all framtid? Jag lyssnade spänt på allt han sa och försökte luska ut vad hans budskap skulle vara... Positivt eller negativt besked?? Efter en stund med endel positivt och även lite annan konkret feeback så insåg jag vad svaret skulle bli....ett nej... :( :( De trodde mer på mig som en solosångare än en stämsångare... hm... kanske det...
Han sa att jag var alt och de måste kunna läsa noter för de brukar ha lite knepiga stämmor. Eftersom det är en typ 8 stämmig kör så måste man ju vara väldigt säker och kunna läsa noter...
Tja... tråkigt att få ett nej, men kanske lika bra... Jag vet att jag är osäker på att sjunga i stämmor och att jag har lite svårt att läsa noter. Jag sjunger nog mer på gehör...
Fast det va kul ändå att få sjunga upp för honom, för han e en körledare man respekterar.
Jag gillar körens koncept med lite spex inlindat emellanåt...
Jag får lägga ut en annons:
- Finns det någon kör eller revy som har behov av en tokig, sångglad och humoristisk begåvning som jag??? ;) hihihi....
-Men lika glad för det e jag men gladast e nog kööören... tralla lala lala la...

Inga kommentarer: