söndag 4 januari 2009

Svensk vinter när den är som bäst!

En mycket härlig dag ute i den underbara vintervädret... Jag, Peter, Lina, Ola o Robban åkte ut till Vederslöv till våra kompisar Per-Anders och Anna som bor intill sjön. När vi kom var det redan full aktivitet ute på isen. Härligt! Vi började med att fika. Vi hade med oss kaffe och Hallongrottor (som Lina bakat) mmm... det var mumsigt... Lina med Anna, Per-Anders och deras små........ Lina ute och sparkar på isen... Efter diverse småpromenader och lek på isen var det dags att grilla. Vi hade med oss vanlig grillkorv, kabanoss, falukorv, fläsk och hamburgare... Alltså något för allas smaker. Att äta ute i naturen är bland det godaste som finns... Speciellt när man e lite frusen oxå. Peter, Ola, Robban och Lina grillar..... Peter, jag, Ola, Robban och Lina grillar lite till... ;) Jag och Lina ställer glatt upp för fotografen, som vanligt :)...Jag väntar på min Hamburgare Efter Maten gick vi en långtur på isen och hittade bort till "Holmarna". Ett ställe där de flesta av oss haft mycket kul under högstadietiden. (Dock inte jag som inte är från Växjö från början) . En hängbro som förbinder fastlandet med en ö vid "Holmarna" va jag ju bara tvugen att prova. :) Det var underbart vackert... Solen lyste på en klarblåhimlen och snön gnistrade, tom månen visade sig. En underbar vinterbild!!

Inga kommentarer: