onsdag 14 januari 2009

Resa eller inte resa det e frågan...

Vi kollade boende och flygbiljetter på nätet ikväll med. Var ska vi åka???? Vi e lika villrådiga båda två. Ett tag var jag helt inne på Sydafrika, men nu när jag läst endel om det så har glöden svalnat lite... Men var vill jag istället??? Philippinerna? Malaysia? Vietnam? Thailand? Jag vill hemskt gärna uppleva nåt nytt, nått att längta till o se fram emot... Jag vet att jag INTE vill till Koh Phangan igen. Har blivit less på den ön. Blivit för tjatigt och för mycket.
Fast vi har ju en rätt så begränsad budget som vi måste ta hänsyn till, då e ju Thailand ett bra alternativ. Jag har sparat så mycket jag kunnat under året, men det räcker ändå inte till att åka dit jag vill. Får nog ihop ca 17000:- som ska räcka till flygbiljett, boende, mat, nöje, shopping etc under en 4 v. period. (vi kommunanställda har inte så fet lön, så därav den lilla reskassan) Visserligen är det vad jag klarat mig med under våra tidigare resor.
Hm... Vaddå, i-lands problem! Nu får jag nästan dåligt samvete... Här sitter jag och bekymrar mig över var i världen vi ska åka, om pengarna ska räcka... När det finns de inte ens har pengar till mat, kläder etc... Fast så kan man ju inte hålla på att tänka, för då kan man lika gärna sluta leva!?
Jag bidrar faktiskt till endel gott här i världen...bla. så stöder jag ju Ecpat, SOS barnbyar och Cancerfonden. Ja, ja vad e en bal på slottet... Jag får väl fortsätta att drömma och fundera.
Vill du drömma dig bort lite så kolla våra tidigare resor på http://www.resdagboken.se/. Vår dagbok heter Marie och Peter. Där finns fina foton...

Inga kommentarer: