måndag 12 januari 2009

Audition...

Var på en köraudition ikväll... Sången gick bra; de sa att jag hade en härlig röst. Men när jag fick ett papper med bara noter på och skulle sjunga efter dom på la, la, la... gick det inte lika bra. Är rätt ringrostig på att läsa noter märker jag. Suck... :( Inser att det faktiskt har gått 2 år sedan vi la ner cover-dansbandet "Go Dance" som jag repade med 2000-2006. Innan dess var jag med i Braåsrevyn 1998-2001. Recension i SMP efter min debut i Braåsrevyn 1998 "-En Dumper e vad vi vill ha o gjord i Braås ska den va..." Innan dess var det "The Sixties". 5 skönsjungande donnor som bjöd på en show med 60-tals musik. Vi hade enhel del gig vad jag kan minnas... Bl.a. så var Emelie (min bloggkompis) med. Det va tider det... eller vad säger du Mimmi??? Vi var oxå med i en teatergrupp som satte upp Disneyproduktioner. Lejonkungen; där jag hade rollen som "Scar" Djungelboken; där jag hade rollen som "Kung Louie" Skönheten & Odjuret; jag var klockan "Clocksworth" Jag som Scar och Clocksworth Emelie som Belle Saknar att sjunga och agera... Har ju hållt på med det rätt mycket under mitt liv.

2 kommentarer:

Emelie Forssell-Löfstedt sa...

Ja, shit vad kul vi hade:-D Det var härliga tider det!!
Vad var det för kör???
kram

Misan-Maries blogg sa...

Blandad Konfekt... med Allan Rogers som körledare...