fredag 16 januari 2009

Lönefunderingar

Äntligen fredag!!
Men som jag sagt innan så älskar jag mitt jobb dvs både arbetskamrater och arbetsuppgifter... Att känna Yes det e måndag! Vad kul! Det e lyx att känna så om sitt jobb!
Det enda som kunde varit bättre är ju lönen. Fast ibland undrar jag om man någonsin blir nöjd med sin lön??
Även om jag förra året fick ett rejält påslag, blev jag nöjd då?
-Ja, faktiskt för en kort stund... tills jag insåg att de andra "assistenterna" också fått mycket, en del t.o.m. mer än mig. Då sved det i min självkänsla: -"att jag e unik och har fått det högsta öket". Hehehehe...
Mycket vill ha mer... Se bara på direktörslönerna... Skulle jag tacka nej till 100 000 i månaden??? Troligtvis inte..
Herregud!!! Vilka resor jag kunde göra varje år då... ;)
Åh... så många skor, väskor och kläder jag kunde köpa!!.....
Hm.. shit, då hade vi varit tvugna att flytta, för som det är nu är vi VÄLDIGT trångbodda i våra garderober.
Vad kan tänkas vara en rimlig lön? Vi "assistenter" i Växjö har mellan 18 500 - 23 000 i lön i månaden, vilket jag tycker är väldigt lite, om man tänker på inflationen och andras löner.
Om jag byter till ett liknande jobb, fast inte i kommunen, kan jag få 4 000 mer i lön. De ni! Ibland funderar jag på det, men pengar e ju inte allt och när man som jag har så bra arbetskamrater o chefer så väger det rätt tungt. Ja, ja, vad e en bal på slottet???

Inga kommentarer: