söndag 2 maj 2010

Toftastrands konditori.

Varit dåligt med låång promenader denna veckan så jag tyckte det var dax för en rejäl tur idag. Riktigt varmt och skönt var det så Peter ville gärna sola. Vi bestämde att ses på "Toftastrands konditori" där de har tårtbuffé på söndagar (tog mig ca 1h att gå dit, Peter kom med bilen sen). Visserligen är jag ingen tårtfantast, men Peter ville kolla in utbudet av tårtor inför Williams namnceremoni. Kanske de har nån favvis här. Det är nämligen Peter som ska välja tårta eftersom jag planerat o bestämt nästan allt annat. Det blev dock ingen tårtbuffé, för Peter va inte sugen och som sagt e jag ju inget tårtfantast. Men en Latte och muffins blev det för min del istället. Ljuvligt att sitta där och fika med sjön som utsikt. William var på ett strålande humör och njöt av vår lilla familje utflykt. Just nu: En trött William sover i våra sängar och jag ska laga panerade kotletter, sås och potatis. Mums!! Gissa vad Peter gör??? -Helt rätt gissat!! Han solar igen...*fniss*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mari

Ser mysigt ut! Nu passar ju tröjan :)

Misan-Maries blogg sa...

Ja, han var jätte fin i den.. Den gillar jag! Texten stämmer ju så bra, att du kunde veta det redan då???... ;))