lördag 8 maj 2010

20 mils Bilresa på 3h...

När jag äntligen lämnade Växjö mot meropolen Malmö var jag rejält försenad (ni som har småbarn förstår nog... det ska bytas blöja, ammas, sovas precis när man själv e redo att ge sig iväg). Jag tog det lugnt (körde för en gångs skull lagligt). Stannade när William blev kinkig, för jag misstänkte blöjbyte. Första stoppet blev på en parkering vid en hamburgersylta norr om Älmhult. Bytte blöja och ammade honom i baksätet. Funkade huur bra som helst. :)
William rode sig ett tag med att tugga på en leksak eller sina händer. När inte det var kul längre och några mil förflutit började lite gnäll (trötthetsgnäll - man har lärt sig), då tryckte jag in nappen i munnen under lite protester, men nån mil senare sov han.
Innan Lund vaknade han och efter en stund gick det inte längre. Nu var det hungersprotester... Var stannar man på en motorväg??? Jo, jag svängde av mot "Jägersro Köpcentra" (skulle ändå handla en present). Jag ammade honom i baksätet (mkt smidigt faktiskt). Lånade "skötrummet" och handlade det vi skulle. (Blev en Bamsebitring till honom oxå. Han älskar ju Bamse).

Inga kommentarer: