torsdag 6 maj 2010

Hembesök

Min goa arbetskamrat Kerstin ramlade på jobbet och bröt benet. Så idag åkte jag och William till henne med lite lunch. Kycklingsallad från "Konsum Extra" blev det. Den är god och de är verkligen generösa med kyckling i salladen.
Hon har fått låna hem en rullstol eftersom hela hennes ben är gipsat, och då e det ju inte så lätt att ta sig fram med kryckor. Så William satt bra i hennes knä medans de pratade och skojade. Alltid lika mysigt att träffa henne. Vi har alltid kul ihop även om vi idag kom in på lite mindre angenäma ämnen.
"Nämligen allt skitsnack om vår arbetsplats. Sååå tråkigt. Ska bojkotta Smålandsposten!! Jävla skit tidning som inte kan censurera när det blir rena personangrepp! Jag blir så upprörd när jag läser vad som skrivs och hur vissa personer vinklar allt för egen hämndvendetta. Vi som vet hur allt egentligen ligger till borde egentligen bara skratta åt de som "tror" sig veta o vänder sig till tidningen, men tyvärr är det försent nu ty skadan e redan skedd. Usch! Så ledsen detta gör mig!"
Så, tack.. skönt att få skriva av sig faktiskt.

Inga kommentarer: