söndag 23 maj 2010

Nappflaska VS bröst...

Tja.. enlligt William så går nappflaskan fetbort...
Pumpade igår för att börja intruducera nappflaskan för William. Kan vara bra nu när Peter e pappaledig om han skulle vilja hitta på nåt med sin son. Jag kan ju tyvärr inte åka iväg med honom på egen hand pga handen, men Peter har ju faktiskt möjlighet till det nu.
Flaskan mottogs med stor skepsis.. Han tittade på mig, tuggade lite på nappen och försökte suga på den. Efter en stunds tuggande gav han upp. Han fick iallafall i sig lite, men det fick bli bröstet istället.
Vi har en annan sorts flaska som vi ska testa nästa gång. En Dr Brown's, som ska minska gaser, kolik etc. Den e nog bättre. Denna jag testade idag följde med en amningspump som jag fick av Malin. Så den e väl inte den bästa kan jag tänka. Men amningspumpen e GULD.

1 kommentar:

. sa...

Bra tänkt! testa den som heter NUK och MAM, finns på babyproffsen.
så söt han var i sin hörselkåpa på Rock the lake. Hoppas allt är bra med er:-) kram