onsdag 19 maj 2010

NyOpererad!

Operation låter stort, detta var ett litet ingrepp med endast lokalbedövning.
Fast det gick inte riktigt som det skulle... :(
Efter mycket tvättande o skrubbande av armen fick jag gå in i operationssalen. Medans jag låg på "britsen" plockade sköterskorna fram instrumenten... Allt så sterillt så man blev nervös... Skalpellen råkade jag tyvärr se... rös...
Ortopeden kom in... en skojfrisk herre, som babblade på. Han gav mig lokalbedövning och sa att det är detta som gör ont, sen känner du inget...
Tji fick både han och jag!!
När han började skära så kände jag!!! Det gjorde faktiskt ont.
-Hm... konstigt sa han, men vi lägger mer bedövning.
Visserligen kände jag inte mer sen, men skadan var nog redan skedd för jag började må illa, kallsvettas och kände mig svimmfärdig. De sänkte huvudändan och tog mitt blodtryck. Lågt!!
Han frågade om jag brukar reagera så här och då mindes jag när jag gjorde piercingen i naveln. Då svimmade jag (hm...*fniss*) och för att inte tala om förlossningen...
-Jaha du, sa han, vill du jag ska fortsätta? Du tillhör nog de som är extra känsliga så du kanske ska göra detta uppe på operation istället, där får du även lugnande och det kan vi inte ge här??
Vad säger man... Han hade ju redan skurit i mig och då hade de fått sy ihop och jag hade fått vänta på en ny tid!! Suck liksom... Kör på!! Jag får väl stå ut.
Jag härdade ut med en spypåse bredvid och en sköterska som höll min hand... Lipen va inte långt borta. Snacka om att känna sig barnslig och liten!!!
Han sa att han fick göra en snabbvariant, (eftersom jag inte mådde bra) men att det nog skulle bli lika bra resultat ändå.
(inte min hand, bilden hämtad från internet)
Fick sen ligga kvar på en "brits" i korridoren en stund medans Peter gick och köpte lite sött åt mig, på doktorns order.. ;) (Peter och William väntade i väntrummet)
Nu är jag sjukskriven till den 20 juni och Peter är pappaledig eftersom jag inte får/ska använda handen så mycket.

2 kommentarer:

. sa...

Oj, låter som en upplevelse!! skönt att du äntligen fixat det, hoppas det blir bra när det läkt.

Emelie sa...

Usch din stackare, vad du fick genomlida:( Men nu hoppas vi att det blir bra!! Kramar!!