tisdag 18 maj 2010

BVC och MVC

William hade tid på BVC i måndags för att få 3 månaders sprutan. Två sprutor, en i varje ben. Han var JÄTTE duktig. Han grät givetvis för sticken gjorde ju ont i hans små ben, men han lugnade sig otroligt fort och var idel solsken efter en stund igen. Ytterligare en gång har han gjort sin mamma super stolt!! Vikt och längd denna dag: 7410gr och 62cm... Alltså har han ökat 605gr på 2,5 vecka... Hehehe...
På tal om vikt så var jag på MVC idag för en "kroppsbesiktning" efter förlossningen. Jag hade gått ner alla mina 23 graviditetskilon!!! JIPPI!! Faan vad duktig jag e!! (har dock 5 kg kvar till min normalvikt)
Jag äger ingen våg så jag hade ingen aning om min vikt. Måste vara alla mina lååång promenader och amningen förstås. Fast ändå fikar jag ju typ varje dag... ;)
En sak som ingen talade om för mig, bäckenet ändras!! Jag kommer nog inte i mina gamla jeans även om jag går ner 5 kg till. Blivit bredare om höfterna nämligen. :((

1 kommentar:

. sa...

Hej! Han växer så det knakar den lille:-) Va skönt att du gått ner det du gick upp, men som du sa så ändras bäckenet och man blir bredare om höfterna. Jag väger som jag gjorde innan jag var gravid men kan ej knäppa mina gamla jeans:-( trist!!!! men det är det värt! kram