lördag 28 februari 2009

Melodifestivalen del 4

Så där ja.... nu va det slut på delfinalerna :) :( Till min stora förfäran hörde jag att Mede även ska leda den stora finalen... Är detta verkligen sant??!! Suck!! Jag ska sluta betala TV licence... Mina pengar går ju till hennes gage o hon e inte ens värd dem. Tja... vad tyckte jag om låtarna och artisterna denna gången. Mina favoriter var: Agnes e Agnes... käck låt som hon levererade bra trots halsbesvär. Sarah Down Finder... vilken röst, vilken powerballad!! Johan Becker o piloterna... en riktigt bra poplåt. Thorleifs, en glad låt med lite nostalgi känsla... (jag e uppvuxen med schlager o dansband)... så ja, jag kan erkänna att jag gillade den. Såg föresten Emelie i publiken! Hon höll i bokstaven S, en av Thorleifs skyltarna. Hehehehe, måste vara kul att vara på plats och kunna heja fram sin pappa... En besvikelse var att operadivan gick vidare istället för Thorleifs. Vilken jobbig låt och så fattade man ingenting av vad hon sjöng. Annars fick jag som jag ville och trodde...

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag tyckte att Sarah Down Finder skulle gå vidare till final i stället för opera sångaren och Agnes jag ville att hon skulle gå vidare till final och det gjorde hon.Sarah gick ju till andra chansen och möter scoots tror jag det var och jag är säker på att hon slår dom lätt.
/Ella