torsdag 19 februari 2009

Melodifestivalen del 2

Ja vad tyckte jag?? Fortfarande lika dålig konferencier. Hon är otroligt jobbig att lyssna på och hon är verkligen piiinsam. Inga skämt sitter och hon levererar dem med samma entusiasm som en nyhetsuppläsare. Usch! Låtarna då??? Ja vad ska jag säga. Hårdrock har jag alltid gillat och likaså denna gången. Heats låt var en blandning av E-Type/Hammerfall. Tummen upp för dem. Amy Diamond; denna lilla begåvade tjej borde byta stylist. Hon är 17 år men de klär henne som om hon fortfarande var 12. Synd. Låten satte hon som en smäck; hade inte räknat med nåt annat. Tummen upp för henne. Lili och Sussi. Tja de ”gamla” rävarna kan än. Låten rockade fett och de får tummen upp. Marcoolio.... nej, nej, nej... piiinsamt... jag som annars gillar hans toklåtar höll på att sätta vinet i halsen... Detta var inte bra. Tummen ner, tyvärr. Sen har vi ju förstås Måns... Måns gjorde vad som förväntades av honom... Han kom, han sågs, han segrade... Tummen upp för hans låt, men tummen ner för hans scen nummer... strippliknande dansnummer med halvnakna tjejer passar inte in här. Fyy, illa!

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag tyckte inte om Amy Dimond hon var urdålig tyckte jag och föresten så är hon 15 och ska fylla 16.Men de andra låtarna var bra förutom Markolio och lillie och susie eller nu vad de hette.

/Ella