onsdag 25 februari 2009

Poppy

Följde med Ella till stallet idag efter jobbet. Hon är "medryttare" eller "skötare" åt en häst som heter Poppy. Poppy är väldigt lik min häst Fia, som jag hade i mina unga år. Fast Poppy är ganska mycket större. Fia var bara en ponny.
Blev liiite orolig när lilla nätta Ella på 12 år skulle rida den där JÄTTE hästen?! Gulp!! (hon verkade rätt stor till en början) men, men...Poppy är verkligen jätte snäll. Jag fick visserligen hjälpa Ella att sätta på tränset, hon når liksom inte upp riktigt. Likaså måste hon använda en pall för att komma upp i sadeln...hihihi... Jag hjälpte även Ella att mocka, fixa mat, rykta och lite sånt.
Efter sysslorna red Ella i paddocken medans jag ivrigt hejade på. Sen fick jag äran att sitta upp och skritta lite... (fick faktiskt ta hjälp av pallen jag med för att kunna komma upp...hehehe) Mysigt... Jag har inte suttit på en hästrygg på typ 20 år.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du får väll testa Calle när ni kommer till Västerås ;-)

Unknown sa...

TACK,
goa snälla Marie för att du följde med Ella till Poppy!
Du är en riktig pärla!
Du är värd, minst,tusen KRAMAR!

Från en hästrädd
Mamma Mira

Unknown sa...

Tack!
Tusen tack Marie för att du följde med mig till Poppy det var jätte snällt.
Jag hoppas att du kan följa med mer gånger det vore jätte snällt och jätte KUL!

Många Kramar Ella!!

Misan-Maries blogg sa...

Tack Mira o Ella vad gulligt sagt av er!! :)) Kramiz