söndag 8 februari 2009

Melodifestivalen del 1

KATASTROF!! SKANDAL!!
Vad mer kan man säga... jag håller till 100% med kvällstidningarna.
Ett sjukt röstsystem, skit dålig konfrencier och vad kostar inte alla hennes klädbyten? Är det kanske därför de ändrat röstsystemet så att man ska ringa in och rösta fler gånger?
Systemet är inte så genomtänkt eller rättvist, tänk om de 2 bästa låtarna får duellera mot varandra och sen de 2 sämsta låtarna möts... Det innebär ju att en skit dålig låt kommer att gå vidare och en bra låt kan försvinna direkt... SUCK!!! Jag tror inte SVT vill att Sverige ska vinna. De har nog inte råd efter alla hennas klädbyten.
Sist men inte minst...
Hur kunde Emilia gå vidare direkt? (2:a chansen hade jag köpt)
Hon sjöng ju i falsett (lät inte bra) och med en sån pipig röst att låten bara föll.
Hur röstar Svenska folket egentligen??
Om jag fått välja så skulle Alcazar och Nina Söderqvist gått vidare direkt, deras låtar var de enda i denna deltävlingen som kunde haft någon chans i Eurovisionsong Contest.
Jag har ALLTID varit en melodifestivalnörd, har typ alla festivaler sen 80-talet på VHS eller DVD. Men nu e jag BESVIKEN och börjar bli rätt trött på detta dåliga arrangemang.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Patrik & jag såg också spektaklet. Inte för vi är några entusiaster, men vi hade inget annat för oss. Vi orkade inte se röstningseländet, med kassare värd än Petra Mede får man leta länge efter. Jisses! Var det verkligen ingen annan som kunde tänka sig att ta jobbet?

Unknown sa...

Jag tyckte med att Alcazar och Nina Söderqvist också skulle gå till final.TUR var att Alcazar gick vidare då.....men jag fattar inte hur svenska folket röstar
/ELLA