måndag 23 februari 2009

Smärtlindring... eller inte?!

Jag e som pånytt född... ;) Faaan vilken härlig känsla när bedövningen började verka och all smärta försvann... En obeskrivlig känsla efter dagar av konstant smärta. Men tyvärr varande glädjen inte så länge... Det visade sig att smärtan jag gått med i flera dagar berodde på att pulpan i en tandrot hade dött... hm... låter mystiskt. Min tandläkare sa att det förekommer att "pulpor" i gamla lagningar kan dö och då blir det inflammerat och smärtsamt. Suck! Han fick göra en akutbehandling så att jag skulle slippa smärtan. Sen väntar en rotfyllning om 2 veckor. Vilket innebär att jag måste norpa 3000 spänn från min reskassa... Whäää!!! Farväl safari i Sydafrika... snyft... Men det e det värt... Fyfarao... Sån här ihållande smärta jag haft denna helgen önskar jag inte ens min värsta fiende. Sen till råga på allt har jag ju haft lite ont i bihålorna oxå i helgen, men som tur väl är så hjälper kortison nässprayen.

2 kommentarer:

Emelie Forssell-Löfstedt sa...

Åh,fy fasen vad jobbigt!!! själv har jag inflensa just nu...blääää!
kram och krya på dig

Unknown sa...

Stakars dig inte för att jag haft det själv men det borde göra jätte ont.

Kramar Ella och krya på dig