måndag 22 november 2010

WILLIAM GÅR!! SJÄLV!!

Idag hände det... på riktigt!!!
William tog sina första steg, säkert 5-6 stycken. Jag blev så glad, så stolt! WOW, vad coolt! Men jag visste ju inte om det bara var en engångsföreteelse och hade inte tid att testa honom eftersom jag väntade besök. Mammorna från mammagruppen och deras små söta godingar var på ingående.

Den första som kom var Lina och hennes Ella så hon fick se honom in action när jag ställde honom på golvet och sa:
- Kom till mamma...
Till min lycka kom han staplandes till mig, för egen maskin, på egna ben...
HERREGUD VILKEN HÄRLIG KÄNSLA ATT SE SIN LILLE SON TA SINA FÖRSTA RIKTIGA STEG!!!

När Peter kom hem och jag berättade om dagens bravader så var han ju lika nyfiken att se sin son traska fram. Jag gjorde likadant, ställde honom på golvet och sa:
-Kom till mamma... Han gjorde oss inte besvikna för ännu en gång kom han staplandes till mig.
Han gick även till Peter när han lockade på honom...
Han går här nu fram o tillbaka mellan oss, fåtöljen och matbordet och tycker det e jättekul!!
Han e ju ändå bara 9 månader och 1 vecka!!!
STOLTA FÖRÄLDRAR??!! JAAA!!??

Vi älskar dig så William!!

2 kommentarer:

Sara sa...

va roligt!! duktig han är som lärt sig så tidigt ...nu kommer du ha fullt upp, inte en lugn stund:-)

Emelie sa...

Jag säger detsamma, nu blir det full rulle där hemma;)
Sååå häftigt när de går själva, de blir så stora på en gång på nåt vis...
kram!