tisdag 2 november 2010

Slurp... liksom...

Jag som i min vildaste fantasi övervägde att inte börja med välling, eftersom det e nåt typiskt svenskt och inte nåt som man egentligen behöver ge. Men vad gör man inte för att ens lille prins ska få sova (o jag med). Vill gärna sluta amma honom på nätterna också, så då fick jag snällt rätta mig i ledet...

Hittills så har han varje natt i flera månader vaknat typ varannan var tredje timme. (Gissa om man e seg i kolan ibland...) Ersättningen och amningen har troligtvis inte mättat tillräckligt.

Det märks att William gillar vällingen men han var nog ooovanligt hungrig i går kväll. För jag fick nämligen göra välling i tre omgångar, sammanlagt åt han 270ml!!! REKORD! Han somnade innan 20!!! REKORD! (Så jag var liiite orolig för hur natten skulle bli) Men döm om min förvåning. Han sov lugnt ända till 01. (alltså 5h!!!) Härligt! Jag gav honom då mer välling och sen sov han till 04. Definitivt den lugnaste natten på fleeera månader!! Nu får vi hålla tummarna att detta var 1:a natten av hans "nya" sovvanor!!!

Han verkar gilla just den vällingen han får nu - Mild fullkornsvälling från 8 månader. Men jag kan säga att jag INTE tycker den e specielt god. Men å andra sidan så e det ju inte jag som ska äta den... HAHAHA
Gröt till frukost gillar han också. En glad och pigg liten krabat som fått sova en lugn natt. Skönt för honom också.

Inga kommentarer: