tisdag 29 december 2009

Ultraljud i vecka 35

Gissa vilka som gick hem från MVC idag med ett leende som sträckte sig från ena örat till det andra... Jo... Peter och jag!!!
Peter har inte varit med de sista gångerna eftersom det varit korta 20 min besök med mest provtagning på mig och mått av magen. Men idag ville han följa med för att få lyssna på hjärtljudet.
Det började som vanligt med urinprov, blodprov, blodtrycket, vikt och mått av magen. Alla mina värden var bra och jag/bebisen följer kurvan perfekt. :)
Eftersom jag går in i vecka 35 skulle det noga kollas så bebisen ligger rätt - alltså med huvudet neråt. Självklart låg "Mitt Lilla hjärta" helt rätt med huvudet neråt!! Skönt!!
För att barnmorskan skulle var helt säker och samtidigt visa oss hur bebisen låg och var alla bebisens kroppsdelar befann sig, gick hon och hämtade en ultraljudsapparat.
VI SKULLE FÅ SE EN SKYMT AV VÅRT LILLA HJÄRTA IGEN!!!
Spännande, men samtidigt lite nervöst... Tänk om vi skulle råka se könet på barnet - vill INTE veta ju. Men det va lugnt, vi såg ingenting sånt. Men vi såg näsan, ögonen, ja hela ansiktet, de små fötterna, ryggraden, hjärtat som bankade...
Åh! Vilken lycka, att vi fick möjligheten att se vår bebis igen!
Ultraljud från vecka 18
Hela jag e uppfylld av kärlek till det lilla livet som växer i mig!!

Inga kommentarer: