lördag 19 december 2009

Knäck och julskinka i mitt juliga kök...

Blev nöjd med mina julgardiner i köket och julkänslan slog ner som en bomb... vilket resulterade i en massa julstök idag...
Jag säger bara en sak: Tack och HALLELUJA för mikroknäck!!!
Sååå smidigt... På en sats får man ca 30 st och det tar bara 10-15 min (beroende på mikron). Om man sen har en Tupperware mini gräddkanna att ha smeten i så är det bara att hälla i varje form, smidigt och enkelt utan kladd med skedar eller liknande.
Har nu kokat 3 olika "sorter".
1. Mjuka med mandel (röda formar)
2. Hårda med mandel (gröna formar)
3. Utan mandel (gula formar) (Min brors svärmor är allergisk mot mandel och hon måste ju också få njuta..)
Så nu kan de vi ska fira jul med välja sin favorit.. Nästan som en Alladin ask.. HAHAHA...
Något av det bästa jag vet till jul är JULSKINKAN, så det köper jag en STOR varje år (i år 3kg). Jag griljerade den idag för att kunna avnjuta den till söndagsfrukosten...mmm... läängtar!!
Har också gjort klart julkorten i datorn och lagt dem på lådan idag...
Så här blev de... Med "Lilla Hjärtat" på framsidan så klart... ;)

Inga kommentarer: