måndag 14 december 2009

Mozartkulor

Idag fanns lusten där igen för att fortsätta mitt julbaksprojekt.
Jag har rullat och rullat och doppat och doppat...
Steg 1: Rulla kulor av Odensenougat
Steg 2: Rulla sen in nougatkulorna i en mandelmassadeg (bestående av mandelmassa, vit sirap o florsocker)
Steg 3: Doppa hela härligheten i smält mörk blockchoklad (gärna lite matolja i för att få en glansig yta)
Det var faktiskt mycket enklare att göra dem än jag trodde att det skulle vara. Jag satte dem i kylen mellan momenten så kladdade det ingenting.
Här ser ni det smarriga resultatet. De smakade lika gott som de ser ut, kan jag lova!!! Hoppas skåningarna som ska få dem till jul också gillar dem.
Bara lite onödigt vetande, för er som inte redan vet...
Jag hade en hund, en collie, som hette Mozart!! Han va också go. ;)

1 kommentar:

emelie lundgren ♥ sa...

dem ser väldigt goda ut, längtar tills på onsdag , saknar er! <33