onsdag 2 december 2009

Lussebullar

Åh, vilket bra lussebullsrecept jag hittat... Degen var såå lättarbetad och det färdiga resultatet blev STORA, FLUFFIGA OCH SAFTIGA lussebullar. Hemligheten är KESSELLA... Bullarna jäste och frodades på plåtarna... Tyvärr får jag nog baka en sats Lussebullar till. Lovat att ta med ner till brorsan till jul och jag råkade bränna sista plåten. :( Tycker oxå att jag fick lite för lite saffransmak denna omgången. Bagaren bakade bruna, brända bullar... tihi... ;) Trots att den sista plåten blev liiite mer brun än vad jag tänkt mig, spred sig en doft av JUL i köket under lussebullsbaket...Mysigt!! Adventsljusstaken i förnstret bidrog till mer feeling...

2 kommentarer:

emelie lundgren ♥ sa...

har du redan kommit igång med lussekatterna. Du har shoppat lite kläder också ser jag , :) <3 längtar efter er...
Hug ¨¨

Emelie..

Misan-Maries blogg sa...

Lussebullarna ska jag ju ta med ner till er på julafton!! Ska göra knäck o fudge med, som ni vill ha.