torsdag 24 december 2009

Julafton

Julafton firade vi hos min bror och hans fru Marie tillsammans med hennes släkt, vilket vi gör varannat år. Alltid lika mysigt att vara hos dem. Så här firar vi i Vellinge: Dagen börjar vi med välkomstglögg. Vi 14-tiden går vi på sillbordet, men sen låter vi magarna ta paus tills efter Kalle då det kallskurna och varmrätterna intas. Sen får magen vila igen och jultomtens besök upptar all tid. Efter jultomtens besök värms gröten och framåt småtimmarna serveras kaffe och kaka. (kan ju avslöja att mina godisar och kakor uppskattades.) (Jag gillar detta upplägget så den traditionen tar jag nog efter för jag funderar på att ha julen hos oss nästa år. Jag vill ju att min familj också ska få vara med på vår bebis första jul.) Traditionellt julbord avnjutes här av 12 vuxna och 4 barn.
Natalie gav sin mor o far ett härlig kärleksfullt julbrev som de båda blev rörda över... Minna och Emelie i spänd väntan på tomten...
Gunnel fick också paket av den snälla tomten. (Prinskorvar) Han t.o.m. gick ner på knä och gav henne det... hihihi...
Kvällens succé var Aprilias lek med sin nya Nalle Phu. Hon stoppade fingret i munnen på honom och låtsades att han bet henne.. Sen tjöt hon av skratt...
Men "No hard feeelings" där inte, för direkt efter fick han en rejäl smällkyss mitt på nosen.. ;)
Det var fler som fick sig en rejäl smällkyss... Jag kom inte undan Gunnels julpuss trots avsaknad av Mistel.
Tack brorsan och Marie för ännu en lyckad julafton hos er.

Inga kommentarer: