onsdag 31 december 2008

Tågresa

Idag var det tågresa som gällde både för mig o töserna... Eftersom de inte vågar åka tåg ensamma än så åkte jag tåg med dem till Lund o sen 1 h senare tog jag tåget hem till Växjö igen. Vi hade med oss kärleksmums o dricka på tåget. Eftersom tjejerna fått nya mobiler i julklapp så var de sysselsatta med att spela och lyssna på musik i dem så resan ner gick väldigt smidigt.
Brorsan hämtade tjejerna och med sig i bilen hade han Gunnel... Världens gulligaste "Richback". (Flickornas mosters hund som de passar nu över nyår.)
På hemvägen fick jag en plats i den tysta vagnen... guuud så skönt! Kunde somna till en stund faktiskt. Köpte även med mig en Subway macka... det e inte alls dumt.
Det var tomt hemma utan töserna... saknade dem, samtidigt va det väldigt skönt att bara få lägga sig i soffan i tystnaden och kunna tycka lite synd om sig själv med halsont och rinnande näsa. Kommer sakna flickorna ännu mer i morgonbitti, för de kommer alltid intassandes på morgonen och kryper ner bredvid mig... det e sååå mysigt. Så ligger vi där och småpratar lite och mornar oss. :)
Imon e det nyårsafton... årets sista dag... känns märkligt. Vill inte börja det nya året med en dunder förkylning... suck... Fast jag e nog på bättringsvägen för jag hade bara 37,7 idag. Har ju haft 38,4 i helgen och halsen känns inte riktigt som ett öppet sår längre. Men har istället börjat bli sårig under näsan trots endast en dags snytande... suck...

Inga kommentarer: