torsdag 25 december 2008

Julafton

Julafton blev precis så mysig som jag hade hoppats på. Mina svärföräldrar är nog de goaste som finns. Min svärmor fixar och donar, passar upp och gör allt så mysigt för alla. Peter och hans pappa började dagen med att äta grisfötter och snaps... bläää...
Julbord vid tvåtiden, mycket gott... Peters pappa gör eget saltkött av älg... det e en delikatess kan jag lova. I år var första året på länge jag satt ner o kollade på Kalle... Mycket tack vare lille Max... Han har ju aldrig sett det och är i en ålder där han kan förstå och uppskatta. Han tjöt av skratt när tomten drog igång flygplanet och det flög in i hans mun och sen rev ner leksakerna från hyllan. Härligt med barn o jul!!
Jag och Max tog en liten vilopaus sen och låg i sängen och läste böcker...eller kanske bok ska jag säga... läste nämligen samma bok 5 gånger... hihihi... men fatta att det var dööö mysigt att ligga och läsa för en liten 2 åring som pillade med mitt hår.. ;)
Vi hade såklart en tomte som kom (min svärfar) och Max var först lite blyg men det gick över rätt snabbt. Han tackade och tog emot paketen själv.
Efter julklapparna kokade svärmor gröt.. mums... med saftsås så klart.. (fast bara jag som åt det till gröten).

Inga kommentarer: