måndag 8 december 2008

Måndag och jobb, jobb, jobb

Vilken tur att jag tycker så mycket om mitt jobb för idag va det extra "krabbigt". Satt halva dan med att räkna ut en barnomsorgsfaktura som skulle delkrediteras bakåt i tiden... suck... inte nog med det, för nån månad hade de betalt in förlite och nån månad för mycket... det blev ett himla pusslande att få ihop det ska ni veta. Till råga på allt så har de flyttat från kommunen med en massa i skuld. Därför måste allt vara exakt för ärendet skall överlämnas till kronofogden.
Men som tur väl är så har jag underbara kollegor på jobbet. Idag efter jag hade hjälpt en kollega med en liten bagatell grej, så sa hon att hon beundrar mig för att jag alltid är så glad, positiv och hjälpsam. Att man aldrig känner att man stör eller är besvärlig. Att jag bemöter alla med samma vänlighet och entusiasm. Att jag säger javisst och självklart, inga problem och fixar allt på ett kick. Sånt värmer... Det behöver man höra ibland. Speciellt efter en sån här dag när man känner sig helt överkörd av plus och minus...
Mitt jobb, ja... Jag är administrativ assistent och sitter på expeditionen på en låg och mellanstadieskola. Jag handhar fakturor, löner och allt som rör barnomsorgen. Jag servar 4 rektorer med diverse göromål+ alla annan personal. Likaså fixar jag mycket på hemsidorna. Hm.. jag har nog tagit på mig rollen som allt i allo kan man säga... ;) men... jag älskar mitt jobb. Mitt dagliga motto på jobbet är att göra varje dag till en bra dag. Om en sur eller arg förälder ringer tar jag det som en utmaning att få personen lugn och på bättre humör.
Föresten...förra sommaren målade jag om mitt kontor... De skulle bona golvet och allt skulle ut, så då tänkte jag att det vore bra att slå "2 flugor på smällen.." ;). Mitt rum är ju ändå det som man kommer till först på skolan. Första intrycket är ju alltid viktigt. Jag körde och köpte färg, roller, spackel odyl... Jag fastnade för en färg som var en blandning mellan marakesh och sand. Dööö snyggt alltså... Tidigare var det en riktigt jobbig instutionsgul färg... Passade på att möblera om oxå. Gissa om alla blev snopna när de kom tillbaka från sommarlovet. :)
Mitt kontor FÖRE och EFTER
Nu ska jag koka julfudge... min mammas recept. De är världens godaste... De ska koka i 2h och de blir så frasiga att de ramlar isär när man tar i dem och de bara smälter i munnen... Om de är goda?! Skojar du?! Min stora last.. hehehe... Jag har även påverkat mina brorsdöttrar Nattis och Emmis så dessa är till dem. De ska få dem i julklapp.. Oj, hoppas inte de läser min blogg... :¤

1 kommentar:

Emelie Forssell-Löfstedt sa...

Gud vilken skillnad det blev på ditt kontor!! Skitsnyggt, verkligen!
Visst är det härligt med bra jobbarkompisar:-D
kramiz