fredag 5 december 2008

En nybörjares trevande start...

Hm... hur börjar man?? Skriver man bara hej eller hej hej hallå bloggen... tihi... eller kanske, Det va en gång.. (nä...skojar bara). Man kanske bara börjar berätta vad man har på hjärtat och vad man vill säga. Nu när jag sitter här och försöker komma på hur och vad jag ska skriva så inser jag att jag egentligen inte riktigt vet hur bloggar e uppbyggda.. jag har nog typ aldrig läst nån... Det kanske jag skulle gjort innan... Jag har varit inne och nosat lite i Facebook, men aldrig riktigt fått grepp om det. Jag ska villigt erkänna att jag gillar att skriva och gör det gärna och mycket, speciellt min resedagbok som jag använder under mina långresor, brukar vara innehållsrika och till min sambos förtret så skriver jag i den nästan varje dag under resorna. Givetvis innehåller den många foton, för jag älskar att fotografera... ... ... ... ... ... Nähä... Marie! Tillbax till verkligheten!! Fastnade i en liten kort nostalgiresa i mitt minne... :) Blogga va det ja.. hm... har aldrig testat på detta forum tidigare. Visserligen har jag lääänge, läänge velat. Tack vare en gammal kompis Emelie, som nyligen startat sin blogg vaknade jag till och tänkte att det kanske inte e så svårt..jag gillar ju att skriva så jag ska nog testa iallafall. Jag tror jag börjar med att skriva för mig själv (eftersom det kanske inte är nån mer än jag själv som finner det jag skriver intressant.) Vad ska min blogg innehålla? Ska den vara om mitt liv?? Dagboksanteckningar om vad som händer mig varje dag?? Kanske några smaskiga detaljer?? Ett tripp bakåt i tiden om mitt förflutna?? Min framtidsvision om hur jag hoppas mitt liv blir?? Tja... just nu känns det som det kan kvitta för jag tror jag skriver efter humör och händelser så får det bli vad det blir. Men jag kan lova att det kommer finnas bilder här inom kort också... Det får räcka så här för idag!! Blir det för långt e det ingen som orkar läsa... Nu e det bara till att börja marknadsföra min blogg... Ni som läser det här! Välkomna till min blogg...

1 kommentar:

Emelie Forssell-Löfstedt sa...

Vad kul Marie! Då kan vi följa varandra här nu då!! kramiz