måndag 15 december 2008

Phu... vilken dag...

Usch vad helgerna går fort... Måndag igen och det var verkligen full fräs och korvstoppning. Sista dagen för att lägga in alla löner, semester, kompledigt etc... så gissa vem som satt kvar på kontoret när all gått hem??!! Moi... Just detta lönebrytet är det extra viktigt att allt kontrolleras nogrannt. Jag hoppas verkligen jag inte missade något... Ligger väl sömnlös i natt o grubblar... Klockan 18 när jag äntligen kunde ge mig hemåt var jag tom i huvudet och helt slut. Kunde Marie åka hem och slänga sig på soffan tror ni?! Nix... Först var det dax att storhandla... Att åka upp till Samarkand en vecka innan jul e inte kul. (hihihi... jag rimmade) Fick iallafall mig en fin julskinka på 2kg.. mmm... såå gott... Jag strosade runt i affären med en rullkorg efter mig och fyllde den med en det ena en det andra. Notan slutade på dryga 700 spänn.. suck... Men HALLELUJA för självscanning och självbetalning. Så smidigt! Lyfte upp mina två kassar för att gå... krasch... handaget gick sönder på pappkassen. Bara till att envist kånka ut den till parkeringen i famnen. Inte lätt, båda kassarna vägde ju BLY... Sen har vi ju 4 underbara trappor upp, utan hiss ;S. Suck!

1 kommentar:

Emelie Forssell-Löfstedt sa...

Julstressen! Ja, fy, den e inge kul. Att handla klapparna e roligt, men maten...och stå där i en disk och trängas och slåss med andra om den perfekta skinkan...nä, det är det värsta! Fast skönt när det är färdigt!
kram