fredag 12 december 2008

Skola i Vellinge

Idag har jag varit med mina två gullungar på deras skola. De går i 4:an och 6:an. Det var kul att vara med och se hur de har det i skolan. När vi kom ner i går kväll så hade de redan planerat dagen för mig ;)... Klockan 8 till halv 11 skulle jag vara med i Natalies klass. Sen klockan halv 11 skulle jag in i Emelies klassrum. På väg till skolan kl.7.45 Dagen blev precis som de ville. Eftersom de hade lucia firande idag gick jag med Nattis klass till gy-salen för att kolla på musikklassens luciatåg. Mysigt! Sen fick vi lussebulle och saft. Gotteligott. Efter fikat jobbade klassen med Powerpoint bildspel. De var riktigt duktiga.
Natalie sötisen
Hos Emelie jobbade de med matte när jag kom in. Hon är jätte duktig på att räkna. Några 6:or kom in och spelade upp Hans och Greta på engelska. De var duktiga. Till lunch fick vi spagetti med Lady och Lufsen sås. Smarrigt! På rasten var Evelina med mig och Emelie. Hon är en riktig liten mysig tokfia... ;). Efter lunch rasten hade de "roliga timmen". Det bjöds på saft och kakor... suck... bara onyttigt idag... Vi hade lite tankenötter och kluringar på tavlan. Nu ska jag , Nattis Emelie och Evelina (Emmis bästis) till Mobilia och shoppa. KUL!!!
Min sötis Emmis o så jag............Evelina och Emelie........
Mysis Eve

Inga kommentarer: