onsdag 10 december 2008

Fem gånger Gud och Big Bowl

Ikväll var jag inbjuden med jobbet till Regionteatern. Det bjöds på en kall buffétalrik från Fru T, med deras fantastiskt sagolikt goda "Nobis sås". En kall vitlöksås som man bara måste smaka om nån ännu inte haft förmånen att få göra det. Den rekommenderas definitivt... Speciellt en ljummen sommarkväll till en grillad köttbit.. mmm...mmm... Tips; den finns att köpa på Konsum Söder och Konsum Oxtorget... Köp nu!!
Efter en kopp kaffe med mjölk, var det så dags för kvällens höjdpunkt... Teatern "FEM GÅNGER GUD". Pjäsen är en politisk komedi, ett drömspel. Den handlar om ordets makt och fem olika gudar. Står det i programbladet. Fem olika sanningar kanske... Den var... hm... den var rolig, väldigt välspelad med ett otroligt bra samspel och rytm mellan skådespelarna. Sen e det svårt att sätta ord på själva handlingen... En annorlunda tolkning av Strindbergs "Ett Drömspel" kanske ?? Tja... den var iallafall väldigt bra och man fick sig några små tankekorn sådda i medvetandet. Sanoj - spelad av Hamadi Khemiri var otrolig duktig och rolig. Halva föreställningen satt jag och funderade om var lite efterbliven eller om han bara spelade... hm... så lurad jag blev... han bara spelade... ;)
I morgon efter jobbet kör vi ner till brorsan o hans familj. Så på fredag har jag tagit ledigt för jag ska följa med Nattis o Emmis till skolan och Peter ska åka till Tyskland och inhandla lite... eh... godis ;). Det är nog 3:dje gången jag hälsar på i deras skola. Det e mysigt och töserna gillar det. De går i 4:an och 6:an nu (tycker de blir stora för fort... mina små gryn).
Sen på lördag har vi vårt traditionella familjejulbord. Det har blivit lite av en högtid eftersom vi aldrig firar jul hela familjen ihop. I år ska vi äta julbord på Big Bowl i Malmö och sen avslutas dagen med bowling. Motionera ner julmaten... ;) Får bara hoppas att min käre far tar det lugnare denna gången. Sist vi var och bowlade hela familjen så sträckte han sig väldigt illa i benet. Vi överraskade pappa och hans fru Hillevi med resturangbesök och bowling när de fyllde 60 och 65. De smet nämligen utomlands sen på födelsedagen.
Marie in action och pappa på G innan sträckningen.
Min älskling Peter fick en "strike" och "La Familia" (bara Nico saknades)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, jag såg Fem gånger Gud på stadsteatern och tänkte precis samma sak om han som spelade Sanoj! Skitduktig och rolig, jag blev alldeles betagen av hans roll. Men när jag såg den så spelades den av Michael Jonsson!