lördag 19 mars 2011

Timmen är slagen, nu är det dax... :(

I fredags var min sista riktiga "mammaledighetsdag". Tungt! Sorgligt! Tomt!
På måndag börjar jag jobba halvtid. Detta gör jag delvis för att jag ska "skolas in" på jobbet. Mycket händer och ändras under ett år. Känns skönt att i lugn och ro "komma upp i sadeln igen". Min vikarie jobbar kvar denna veckan med. Hon har varit en pärla. Från och med 28 mars jobbar jag heltid och kommer så göra tills William skolas in på dagis. Sen får vi se.
Peter och jag vill också att det ska bli en smidig övergång för honom och William, så han känner sig trygg i de rutiner som vi haft. Sen får ju de efterhand utforma sina egna rutiner som passar dem bägge. Peter ska ju vara hemma ända till september, vilket han verkligen ser fram emot.

Min första vecka mjukstartas med eftermiddagspasset, så att vi tillsammans kan gå på "Sjung med mig" på fm. Jag hoppas att Peter vill fortsätta gå dit med William eftersom William verkligen älskar dessa stunder med sång och lek med andra barn. Likaså fredagarnas sång med Sirpa, de är de bästa.
Endel av mig är glad att börja jobba igen eftersom jag verkligen älskar mitt jobb och framför allt mina kollegor.

Det jag kommer sakna mest är:
Sångstunderna - att se glädjen i Williams ögon när vi kommer dit och hans entusiasm att närma sig andra barn.
Att vara "fri som en  fågel" - Kunna göra precis vad man vill med dagarna, inga måsten, inga krav... Bara leva livet fullt ut...
Träffa andra mammor, gamla och nya - Jag är en social person, vilket William också visat sig vara.
Promenaderna - Att kunna ta vara på varje dag då solen skiner (eller inte skiner) och bara gå, gå och gå...
Ja, jag vet att mycket av detta kan jag göra på helgerna, men då ska man hinna med så mycket annat också.

Det kommer bli så mysigt för Peter och William och det är jag trygg med. William har tur som har en pappa som vill och framför allt KAN vara pappaledig. Är bara lite egoistisk och vill ha mer och mer och mest. Är det hemskt??
Titta själva... Man kan inte få nog av denne lille charmören..
 

Inga kommentarer: