lördag 12 mars 2011

Charlies 1-års kalas

Ska det vara kalas, så ska det. William, Peter och jag var bjudna på Übersöta Charlies 1-års kalas. Ett jätte trevligt kalas som inledes med "bubbel" för de vuxna medans barnen lekte. Sen dukades det fram 4 olika sorters kakor, tårta och så smörgåsrån till de små. Men dagen fick ett helt annnorlunda slut än vad som var tänkt. Mer om det skriver jag sist.

Mamma Suzanne som visat sig vara en mästare på att baka tårtor hade dagen till ära gjort en med Igle Pigle på. Den var lika god som den var fin kan jag lova.



Charlie hade många roliga leksaker så det var fullt ös hela tiden.

En av Williams favoriter var denna coola bilen.

Likaså att stå i "läragåvagnen" var jätte roligt, fast tråkiga mamma bara tjatade hela tiden:
-Nej, inte stå, sitt ner på rumpan.

Det blir nog till att köpa en spis till William nu, för Charlies spis var ytterligare en av favvisarna.

Min lille prins trivdes som fisken i vattnet bland alla leksaker, kompisar och oss vuxna. Han är så nöjd när han får ha andra omkring sig.

Och nu till det oväntade...
Framåt eftermiddagen när de flesta gäster gått hem föreslog Suzanne och Kalle helt spontant att vi alla skulle stanna på lite mat. Peter var ju på Whiskyprovning, så jag hade ju inget specielt att göra hemma. Det blev en mycket mysig kväll med mer bubbel, rödvin och god mat. Melodifestivalen tittade vi också på såklart. William var jätte duktig och var vaken hela kvällen. Han dansade glatt till låtarna och underhöll oss alla. Gissa om han var trött sen när vi gick hem. Tog nog mindre än 2 minuter så sov han i vagnen.
Tack goa Suzanne och Kalle för er värme och gästfrihet! "Finns det hjärterum finns det stjärterum" är ju ett gammalt talesätt och det måste jag då säga att det fanns det massor av här. Hjärterum alltså. ;)

Inga kommentarer: