måndag 28 mars 2011

Hårmodell

Har lovat att ställa upp som hårmodell åt en tjej som ska ta gesällen i  maj. Hon behövde en tjej med långt hår för att göra en festuppsättning. Alltså moi... Det är 1:a gången hon övar på mig så hon var inte riktigt nöjd med resultatet. Men jag tycker det blev bra.
Hon har bara en timme på sig att göra uppsättningen inför domarna som går runt och kollar. Snacka om nervpress! Hon vill gärna öva fler gånger för att bli riktigt bra och för min skull får hon öva huuur många gånger hon vill, för det kändes nämligen riktigt lyxigt att bara sitta där och bli ompysslad. Det är man inte bortskämd med.

Eftersom mitt hår inte blivit klippt på JÄTTE länge (vågar inte avslöja hur länge sen det var) tog hon en rejäl bit på längden. 15-20 cm försvann ner på golvet. Det behövdes kan jag lova.

Snacka om att mycket spray och hårnålar har använts.


I detta skedet gjorde vi inget med min hårfärg, men inför dagen D sätter hon i lite färg för att helheten ska bli bättre. Likaså ska jag vara sminkad, ha lite smycken och vara finkladd för det förbättrar ju också helhetsintrycket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande!! Det är jättefint!!!Kjamiz Bine

sara sa...

Åh va snyggt!! duktig hon är:-)