tisdag 1 februari 2011

Sjukstuga

Fy vilken jobbig natt William haft. Stackaren. Kräkts flera gånger, men de sista gångerna inte fått upp någonting. Han var jätteledsen och verkade ha ont. Det skär i mammahjärtat att se sin lille son så ledsen.
Han och jag camperar inne på "konroret" på madrasser på golvet, som jag preparerat med madrasskydd och handdukar. Skönt att vara nära honom och ha koll när han kräks.

På dagen idag var han väldigt trött, hängig och gnällig och det kan man ju förstå. När jag satte ner honom på hans lektäcke, lade han sig direkt ner på sin "gose" och rätt som det var så sov han. Han har sovit mycket idag både i min och Peters famn. Han har varit som en igel på mig. Vill bara vara i famnen.

Som tur är har jag fått i honom både vatten och utspädd äppeljuice. Smörgåsrån har han velat ha och lite fil gick bra. Tack och lov har han fått behålla allt. Nu sover han däruppe och har sovit i säkert 2h. Skönt för honom. Han behöver det.

Det är svårt att veta hur man ska göra och om man gör rätt. Är livrädd att han ska bli uttorkad.

1 kommentar:

sara & Love sa...

Stackars liten, tycker så synd om honom. Hoppas han blir bättre snart:-) Hör gärna av dig när han blivit frisk så får vi ta o ses o fika lite- Kram