söndag 20 februari 2011

Korv och is... Härlig kombination.

Lille bus på grilläventyr ute på Ryttartorpet. Faktiskt första gången vi gör detta sen vi fick William. Förr gjorde vi det ofta. Det är så oerhört mysigt och verkligen vardagslyx!!
Packa en korg med korv, bröd, ketchup, senap, kaffe och kanske nån liten kaka. Sen drar man iväg till ett mysigt ställe där solen kan värma trots den bitande kylan.

Hela gänget inväntar glöden... Vi vill ha korv!!

En härligt liten tur ut på isen hann vi med. Riktigt vackert! Mina små godingar Natalie och Emelie poserar snällt när paparazzi Marie är i farten. Jag var så ivrig med kameran att jag gjorde en übersnygg piruett (om jag får säga det själv...) Hehehe... Skojar bara... Tyvärr resulterade min vurpa i ett stukat långfinger.

Det är precis så här en vinterdag ska vara. Man ska bara va!! Sitta i solen och njuta!! Precis som min svägerska Marie.
 
Ska kanske bara nämna att jag INTE inväntade glöden för att grilla korv... Bläää för korv! Nä, tacka vet jag hamburgare eller nåt annat gott. Fast idag hade jag med mig en bit paj som jag värmde i folie. Huuur gott som helst! Det funkade bra att värma, det tog dock bara lite lång tid eftersom den va frusen. Så tänk på det. Värm inte en frusen paj över öppen eld om du är hungrig. Det tar TID!!!

Inga kommentarer: