måndag 28 februari 2011

Uppdatering i sjukstugan...

Natten har varit lugn. Han vaknade 02 och fick då välling. Sen sov han i lugn och ro ända till 06. Då tog jag in honom till mig och så somnade vi om till 8. Det är så mysigt att hämta honom vid den tiden och ha honom nära en stund. Han kryper tätt intill och ligger på min arm.

Han har fortfarande feber, hosta (troligtvis ont i halsen också) och en näsa som rinner. Han är piggare idag, så det går åt rätt håll känns det som. Men jag som är bortskämd med en glad och självständig liten krabat tycker det är lite jobbigt att han är gnällig och klängig. Kan ändå tycka det är mysigt, för oj, vad vi suttit och myst och läst böcker. Vi har nog läst alla böcker 100 gånger. Men det är svårt att tillfredställa  honom en längre tid, han ork tryter och det kan man ju förstå.

Just nu är det klossbygge som gäller. Han är jätte duktig på att bygga torn. Han verkligen koncentrerar sig och staplar dem försiktigt.

Vi köpte en örontermometer igår. Det är verkligen jättesmidigt, men jag tror fortfarande han är för liten (eller rättare sagt hans öron) för den visar hela tiden för lågt. Jag har jämfört med "rump" termometern. Den visade t.ex. 38,6 medans "öron" visade endast 37,2 och då var han verkligen varm. Kan ju vara så att jag inte får in den tillräckligt långt, men jag har testat olika vinklar och får nästan samma resultat. Fast vågar man lita på örontermometern sen?? Alla hyllar ju den. Men jag tror ändå den kommer vara perfekt för William längre fram. Vi köpte en Braun för de tillhörde dem som fått bäst i test.

4 kommentarer:

sara sa...

funderar oxå på att köpa en "riktig" termometer, lättare och smidigare att ta i örat.
vad kostade den och vart köpte ni den?

Misan-Maries blogg sa...

Vi köpte den på Apoteket på lasarettet. Den kostade 625:-

Bine sa...

Skönt att det är bättre med William!! <3 Men du,,,, har du inte tagit "körkort" för termomern???? :) Kjamiz Bine

Misan-Maries blogg sa...

HAHAHA... nä... det följde inte med nåt körkort. Vet du var jag kan få ett??? ;) Kan man övningsköra på sin son eller rekommenderar de en docka eller nån annans barn??