lördag 19 februari 2011

KALAS!!!

Min fine lille prins på sitt 1-års kalas.

William tyckte det var jättekul med alla kusiner som kom. Men Max kunde tyvärr inte komma för han hade kräkts hela natten, stackaren. Givetvis tyckte han det var kul att träffa morbror Jan, moster Marie, faster Marita, farmor och farfar som också var där.

Köttfärspaj, Kassler-/Västerbottenostpaj och en fetaostsallad till det. Jag hade dock beräknat lite fel... Hm... hade gjort mat till ett helt kompani, så nu blir det till att äta paj i fleeeera dagar... MMMMM GOTT!!! Hellre för mycket mat än att det inte räcker.

För första gången bakade jag egen tårta. En klassiker. Min mormors recept. Med gräddjordgubb- och vaniljkrämsfyllning. Den blev riktigt god om jag får säga det själv. Jag bakade två stycken för jag tänkte att en är för lite... Hm... Likaså nu hade det räckt till ett helt kompani. En hel orörd tårta kvar! Vad ska jag göra med den då???

Stora killen hjälpte mamma att skära en tårtbit till sig själv.

Sen fick han äta den som han ville... Givetvis med fingrarna.

-Nu är jag nyfiken vad som finns i pakten... Kan jag få öppna, snälla?

William inspekterar allt det fina han fick. (Tråkiga mamma hade mest önskat kläder...)

Tack till våra fina familjer att ni var med och firade WIlliams 1-års dag och tack för det fina ni gav honom.

2 kommentarer:

sara sa...

Ser ut som att det blev en bra dag! Roligt att han fortfarande kan ha bodyn ha fick, jättefin:-)

Emelie sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft!!
Vi vill gärna koma förbi med en 1-årspresent till William nån dag:)
Hojta till om när det passar!
KRAM!