söndag 30 januari 2011

Magsjuka!

Då var det officiellt!
Vi har drabbats av magsjukan. Peter började må dåligt i lördagskväll och har legat sen dess. Vi trodde/hoppades att han ätit nåt olämpligt. Men...idag på eftermiddan var det Williams tur... eller rättare sagt otur. Han är just nu ändå rätt så pigg tycker jag. Springer omkring och leker. Dock blir han lite lättare gnällig för småsaker.
Jag ger honom vatten och utspädd äppeljuice (efter ordination från sjukvårdsupplysningen). Känns hemskt att inte få ge sin son nån mat. Han måste ju vara hungrig ju!
Min tappre lille son som idag inte blir vägrad att leka med sånt som mamma annars plockar undan... Så gissa om det är stökigt här nu... hihihi... Så om han vill bära ut baljan från badrummet och leka med den, får han givetvis göra det. Huvudsaken att han är vid gott mod.

Eftersom han inte kräkts sen halv 4 idag, så gav jag honom lite majsvälling. Han var ju hungrig. Hans allmän tillstånd är ju bra så hon på sjukvårdsupplysningen tyckte jag skulle prova. Håll tummarna att han får behålla det.

Inga kommentarer: