lördag 22 januari 2011

Börjes i Tingsryd

Hade ingenting planerat denna lördagen, så vi körde på en liten utflykt. Tingsryd och Börjes var vårt mål.
William somnade efter halva vägen, men innan dess satt vi och busade lite i baksätet. Han e så mysig och glad nästan jämt.

Vi började på Börjes leksaksaffär där vi hittade en PERFEKT 1 års present till lillprinsen. Och så var det 50% rabatt. Han e kanske liiite för liten för den. Men det stod faktiskt att den var från 1 år. Vi tänkte att det får bli en sak som vi bara tar fram när vi har tid att sitta med honom och ta det som en mysig lugn stund.
Vad e det då vi har köpt??? Jo... hålll i er... En dator! En mycket simpel babydator med lite musik, lär- och lekprogram till. Avsedd för barn 1-5 år. Han kommer älska den! Han har börjat gilla det här med knappar, ljud och musik.
Sen intog vi "Hyllan" på Börjes varuhus där vi avnjöt deras goda Räkmacka. (Peter tog 2st... hihihi). För er som inte varit där kan jag meddela att man får mycket räkor och ändå kostar den BARA 24 kr. Kaffet tar de endast 2 kronor för. Så man kan säga att vi tjänade på att åka dit. Hehehe... För vad hade det kostat med en sån fika i Växjö???
 
På vägen hem stannade vi till vid Väckelsångskyrka. Min mamma ligger begravd där, så vi tände ett ljus på hennes grav.
 
Åh! Vad jag längtar efter henne ibland. Jag önskar så att hon hade fått se William, hålla honom, krama honom, busa med honom. Jag tror och hoppas att hon nånstans finns med oss och ser vilken ljuvliga lille pojk han är.

Inga kommentarer: