fredag 14 januari 2011

Sjukskrivning

Då jag tyvärr inte är riktigt bra i min handled efter operationen, blev min sjukskrivning förlängd. Känns jobbigt att inte kunna göra vad man vill utan att man är begränsad i allt man gör. Har provat att byta blöja, men har ingen riktig kraft i vänsterhanden samtidigt som det smärtar vid rörelse och belastning. Suck! Sen är ju William inte den stillsammaste och lugnaste på skötbordet. Han envisas ständigt med att göra tvärtom. Snurra, sitta, vända, vrida... Vilket gör det helt omöjligt för mig att byta på honom. Är ju livrädd att han ska trilla ner på golvet eftersom jag inte har kraft att hålla emot. Vissa andra saker klarar jag bättre och bättre, med mer eller mindre besvär i efterhand. Så det går iallafall åt rätt håll.

Det som tyvärr inte går åt rätt håll, är min mammaledighet... Wähäää... Den e snart slut. Hade gjort vad som helst för att få vara hemma med William tills han börjar på dagis. Men Peter vill ju också vara hemma med honom och det är ju förstås jätte kul att han kan och vill. Det är bra för både honom och William. Faaan att man inte är rik. Då hade vi kunnat vara hemma båda två. Egentligen ska jag ju inte klaga för jag skulle ha börjat jobba den 15 november, men eftersom jag varit sjukskriven i två omgångar har mammaledigheten förskjuts framåt. Nu e det bara att gilla läget och ställa in sig på jobb fr.o.m den 28 mars.

William in action... Leker med sin "boklåda".


1 kommentar:

Emelie sa...

Gud vad jobbigt för dig med din skada:( Kan inte vara lätt för nån av er!! Men som sagt tur i oturen att det innebär att du fått vara hemma längre än vad som var tänkt från början!
Vi kommer också dela föräldrarledigheten 50/50 denna gången:) J ser verkligen fram emot det och jag tror det blir toppen för både bebben och Agnes att pappa är hemma också! Men visst kommer man att ha svårt, som mamma att "släppa"...;)

Puss och Kram