torsdag 13 augusti 2009

Vecka 16 med mitt lilla hjärta!

Nu går jag in i vecka 16... Alltså 4:e månaden. Bara 5 månader kvar! Häftigt! Enl barnmorskan o deras "tabeller" skulle jag gå in i vecka 15 nu, men när vi var i Stockholm och gjorde NUP/KUB test så konstaterade de via ultraljud att jag var en vecka längre gången. Vårt första BF datum (beräknad förlossning) var den 6 februari, men efter Stockholmsbesöket ändrades det till den 28 januari... Vi får väl se om det blir ändring igen när vi ska på det "riktiga" ultraljudet den 3 september. NUP/KUB testet ska jag berätta mer om vid ett annat inlägg och även lägga in lite foton. Jag mår faktiskt bra förutom att det känns som om jag har världens träningsvärk i magen, ni vet om man varit för ivrig att göra situps och sen får lida för det dan efter.. hm.. jag kan därför inte ligga på sidan när jag ska sova och av förklarliga skäl inte på magen heller... längre.... hihihi... Så det blir ryggläge nu och hur lätt e det att sova då?! Suck... men det e väl bara att vänja sig... ;) Illamåendet som jag hade de 2 första månaderna är som tur väl borta, nu dras jag med en halsbränna som sägs blir värre med tiden.. JIPPI!! Vad glad man blir att höra sånt...NOT! Men det är så mysigt nu för man börjar känna sig "gravid" och inte bara "har hon ätit för mycket i sommar-mage". En söt liten mage tycker jag allt att jag har :D Det är först nu när man står där med sin egna växande mage som man förstår de känslostormar alla "mammor" pratar om... Vilket mirakel man bär inom sig...

3 kommentarer:

Tinas blogg sa...

Ett bra tips är, om man vill ligga på sidan, är att trycka fast en kudde under/vid sidan om magen när man ligger på sidan.

Kram Tina Larm

Anonym sa...

Eller en kudde mellan benen, typ "framstupasidoläge"

Kramis Liselottan

Anonym sa...

Jättefin bild på dig o lilla magen!!! Puss o kram på er båda...Lina