måndag 17 augusti 2009

Lilla hjärtats smekning?

Jag undrar om det e mitt "lilla hjärta" därinne som gör sig till känna ibland...
Känns som en liten kittling... typ som om en liten myra kryper på magen, eller som en liten öm smekning på magen. Svårt att förklara men jag hoppas o inbillar mig att det är mitt lilla hjärta o myser extra mycket vid varje sånt här livstecken.
Jag börjar redan nu känna mig vig som ett kylskåp och har svårt att sitta på golvet...
Undrar om bebisen ligger på den högra sidan för på vänstra sidan känns den mjuk, typ som en vanlig mage men på höger sidan e den lite hårdare. Så där ligger nog hjärtat mitt o sussar, klappar lite extra på den sidan ;)

3 kommentarer:

. sa...

hej!! har läst din blogg för ett tagsedan och såg en bild på dig med putande mage,nu förstår jag orsaken........NI SKA FÅ EN BEBIS!!!!!
Åh va roligt för er
, stort grattis till er båda. hur mår du? bra hoppas jag. Hoppas vi ses snart, vill se din mage:-) Stor kram till dig, Peter och magen

Christina sa...

Det kan väl mycket väl vara små hälsningar! Ligger h*n "rätt" till, så att säga så borde det vara rimligt att du känner rörelser. HÄFTIGT! Jag kände ju, som sagt, en mycket tydlig "fisksnärt" väldigt, väldigt tidigt. Men sedan dröjde det så klart ett antal veckor innan jag började ana att de skumma "tarmrörelserna/bubblet" jag kände främst på eftermiddagarna nog inte kunde skyllas på tarmarna utan på Karate Kid!

Emelie sa...

Åh, vad mysigt!! Kände också första "fisksnärten" i v.16, men jag var osäker på då om det verkligen var Agnes jag kände...Efter några veckor var jag bensäker på att det kännt, den där morgonen i ett tält, i Danmark, verkligen var mitt lilla hjärta!!
kram