tisdag 11 augusti 2009

Gravid!? JA!?

Här e beviset... Tisdagen den 2 juni (dagen efter Peters 40-års dag) gjorde vi testet. Samma dag som vi skulle åka till Prag, jag ville ju vara säker om jag kunde ta nån öl eller inte... Men se inte en enda öl bidde det... Fast det gjorde inget... Hellre en BEBIS i magen än en öl... hihihi... Klockan var 14.30 då jag ropade in Peter till toan (vi var nere i Skåne hos mina brorsbarn och inne på deras toa) och vi tillsammans kikade vi med skräck-blandad-förtjusning på den lilla "stickan"... OJ! Det va positivt! Tiden stannade och vi bara tittade på varandra... Vilken känsla! Vilken lycka! Vilket uppvaknande! Oro! Rädsla! Allt kom på en gång över en, men det som stannade kvar var känslan av stolthet och lycka! Tänk bara jag ska bli mamma, jag kunde visst bli gravid, jag fungerar... Häftigt!! -E det slutövat nu då? var Peters första kommentar när vi hämtat oss lite... ;) Det gick fort, fortare än vi hade räknat med. Vi som trodde det skulle ta lite tid... (det hade man ju hört o läst) 10 april bestämde vi oss att nu e det dax... 20 april tog jag ut spiralen.. I början av maj nån gång hade jag ägglossning och blev alltså gravid, direkt... ;) Gissa om Peter blev lite extra stolt över det... Att han hade en sån "bra kanon"... HAHAHAHA... Så nu går startskottet för mitt bloggande om "Lilla hjärtat" Välkomna att följa med mig på min/vår fantastiska resa!

1 kommentar:

Emelie sa...

JA!! Vad kul det ska bli:)
Vi trodde också det skulle ta tid, men vi blev gravida på första ägglossningen vi med. Få förunnat har man ju fattat...
Så mkt känslor och tankar i början att man knappt kan ta in det liksom!! Overkligt!
Kram