fredag 29 januari 2010

Tårtor, presenter och farväl...

Då var dagen här... Dagen då jag lämnar över min kontorsstol till min vikarie och kramar om alla mina goa kollegor. Vemodigt, men ändå rätt så härligt när jag tänker på det jag har framför mig... Eftersom det är min sista arbetsdag på läänge, bjöd jag på tårta idag... En ROSA och en BLÅ prinsesstårta från "Askelyckans konditori". (Där vi som jobbar i Växjö Kommun har 10% rabatt. Inte illa va?!) Visst är de fina! Extra coolt med blå marsipan, vilket kanske inte e så vanligt. Eftersom jag inte vet om vi får en pojke eller flicka tyckte jag det va en kul grej att beställa en i varje färg. Jag kan lova att tårtorna gjorde succé. På många sätt... ;) - Jag tror det blir en pojke så jag tar en blå tårtbit... - Jag gissar på flicka så därför tar jag av den rosa... - Jag tar av den blå för jag har aldrig smakat blå prinsesstårta... - Äsch! Jag vet inte, så jag tar en bit av varje... När jag kom på morgonen stod denna härliga presenten på mitt skrivbord. En mammaapa med sin babyapa... Såå söta!! TACK Mari!! Du e alltid så omtänksam och go. Ytterligare en present fick jag av min vikarie Azemina. En barnbok med fina bilder och lärorik text! Jättekul att ha. Tack Azemina så gulligt av dig! Jag kommer sakna mina goa kollegor jätte mycket, den härliga gemenskapen och alla glada skratt. Men många av dem vet jag att jag kommer träffa o ha regelbunden kontakt med. (Inte minst via FB och här på bloggen)

Inga kommentarer: