onsdag 27 januari 2010

Sista MVC besöket innan BF

Efter att Eva, vår barnmorska känt på min mage konstaterade hon att bebisen nu är fixerad. Vilket känns tryggt. Bebisens hjärtljud ligger på 140. Mitt magmått är 35, så jag ligger exakt enligt kurvan... Jag har följt kurvan hela tiden sen hon började mäta. Mina värden är också precis som de ska va... Fröken lagom det e jag de... ;)
Evas gissning på bebisens vikt just nu är 3600-3800gr... Så om jag går över blir det nog en 4 kg klump... :( Så jag hoppas inte längre att jag ska gå över en vecka eller två, utan vill gärna att vår bebis ska komma till oss nån gång under nästa vecka. Helst den 2:e för jag tycker det är ett bra datum; 20100202 eller 20100210 låter oxå bra. Ja, ja... jag har en förkärlek till att ha kontroll och organiserat omkring mig, That's me you know ;) Men att bebisen blir en "Vattuman" som jag hoppades på är ju klart sen länge. ;)
Nästa inbokade MVC besök är torsdag den 4/2, OM inte bebisen redan kommit. (Vilket jag hoppas hon/han har). Annars blir det minst ett besök i veckan för att kolla hur bebisen mår i magen.
Både Peter och jag har trivts enormt bra med vår barnmorska Eva Bohn. Hon är jätte bra, så ni som ska ha barn i Växjö. Önska henne, om ni kan.
Detta fotot är det första som togs på oss två sen vi fått reda på att vi skulle bli mamma och pappa och det togs i Prag den 3 juni. Ser vi inte extra lyckliga ut??

Inga kommentarer: