lördag 24 oktober 2009

Svininfluensa vaccineringen klart

Så då var det klart! I torsdags eftermiddag tog jag sprutan mot svininfluensan... HU!!
Gjorde det ont?
Jag som e spruträdd tittade bort o grinade illa medans jag väntade på det där onda... men det kom aldrig... bara stack till lite sen va det klart. Skönt!!
Men det onda det kom... med besked... På kvällen började det värka så in i helvet i armen och på natten gick det även ut i ryggen och ner i ena benet, så någon sömn blev det inte tal om.
Att få på sig kläderna på morgonen var en plåga. Högerarmen gjorde så ont att den blev obrukbar. Men skam den som ger sig, kläderna kom på och till jobbet kom jag. Fast det fick bli en kort dag, för vid lunchtid kom feberrosorna på kinderna och jag började känna mig allmänt hängig. Inget att be för, hem och sova... sov i 3 timmar!
Idag lördag är det lite bättre men armen värker och jag känner mig febrig...
Har lite ångerst för mitt Lilla Hjärta. Det ska ju inte vara skadligt med vaccinet säger ju de som vet...men...TÄNK OM...

1 kommentar:

emelie lundgren ♥ sa...

Usch jag blev sjuk:D Men nu är man frisk vi ses om två dagar.<33(LL)

Längtar efter er.<3

Kramar Natalie och Emelie.<3(L)