torsdag 22 oktober 2009

Nikon D5000

Jag har blivit med kamera!! Är sååå glad... Har sparat och sparat lääänge för att kunna köpa en bättre kamera eftersom fotografering är en stor del av mitt liv. Såååå... Tada!! Här är den... En Nikon D5000! Köpte den för ett relativt bra pris på Media Markt pga deras 2-års jubileum. Min kompis sambo jobbar där och han kunde förklara på ett begripligt sätt vilken kamera som passar mig och mina behov. Vilket jag som nybörjare på denna sortens kamera verkligen behövde. Liiite nervös e jag för alla knappar och inställningar som verkar krångliga...men, men, man lär väl sig hantera den så småningom. Jag har ju drygt 3 månader på mig att leka, fixa och trixa med kameran så jag e fullärd tills mitt Lilla Hjärta kommer. För då kan jag lova att blixtrarna kommer att dugga tätt... Stackars barn... ;)

1 kommentar:

sanna sa...

Hej!
Jag har precis skaffat min första systemkamera, vilket blev en nikon D5000. Men jag måste ha kommit åt någon inställning, allt jag siktar på är siddigt. När man trycker på avtrycksknappen till hälften så ska ju kameran börja fokusera på de man siktar på, men de gör den inte. Vad kan jag ha kommit åt? Skulle vara så otroligt tacksam om du ville och kunde hjälpa mig! Kram sanna!