måndag 12 oktober 2009

MVC besök

Idag var det så åter dax för ett MVC besök. Peter fanns som vanligt med vid min sida. Skönt att han oxå är engagerad i vårt Lilla Hjärta.
Vår barnmorska Eva Bohn gick igenom ultraljudet med oss (som vi var på i början av september). Allt var ok med bebisen (fast det visste vi ju redan) och med mig oxå efter att de stuckit mig i fingret och kollat järn- och sockervärdena. Känns bra!
Sen fick vi lyssna på bebisens hjärtljud igen. Lika mysigt varje gång man hör det lilla hjärtat slå.
Ett lugnade beskedet till varför jag inte känner så mycket sparkar och rörelse av bebisen än fick vi också. Moderkakan ligger nämligen framför bebisen.
Vi fick inbjudan till en "föräldragrupp". Den 18 november är första träffen, sen är det ytterligare tre gånger till. Så innan jul är vi fullfjädrade föräldrar...hihihi... Våra vänner Christian och Ann som ska ha barn den 4 januari har hamnat i samma grupp. Kul!

1 kommentar:

emelie lundgren ♥ sa...

Jiipiie.<3 jag längtar efter er men om vi ska komma upp på höstlovet så kan vi mötas i Älmhult igen elr på halva vägen ?<33 Vi kan höras så får vi se vad som händer men det bska bli jättekul att snart få se min lilla kusin. Undra vad det blir för en liten skit. Jag tror det blir en tjej.
( L )

Pussar och Kramar

// emelie<3