måndag 5 oktober 2009

Björnbärsvägen

Flyttdagen började i moll med regn o blåst...suck... Men tack vare våra goa vänner gick flytten otroligt smidigt. Men f*n vad man har grejor alltså... Phu... lådor, lådor överallt lådor... Jag som egentligen inte skall bära någonting (pga graviditeten) hade svårt att hålla mig till "arbetsledarrollen", så jag sprang upp o ner med smågrejer som inte var för tunga. Jag har ju liksom inte några fel på mina ben ju... ;) När vi fått in alla lådor och möbler i nya lägenheten bjöd vi på pizza och öl (eller cola).
På eftermiddagen kom så nästa moment. Då var det dags att riva ner en vägg som delat vardagsrummet. Det gick oootroligt smidigt. Det tog mindre än en halvtimme. Men uj vad dammet yrde i luften... Syns på fotot.. hehehe. Det kommer bli sååå fint! Men innan vi kan ställa in våra möbler måste parketen slipas och nya tapeter upp. Det kommer göras nu i veckan. Så på onsdagkväll räknar vi med att kunna möblera vardagsrummet.
På söndagen koncentrerade vi oss på att få köket klart och även "kontoret" började växa fram bland lådorna.

Inga kommentarer: